Vindelns Ridklubb

Tvättmaskin och Torktumlare

Viktigt – Läs allt noga! Medlemmar som följer nedanstående villkor har möjlighet att låna tvättmaskin.

Ridskolan betalar mycket pengar för att kunna ha såhär fina maskiner. Därför viktigt att alla betalar för att tvätta!

Finns betalsystem vi kan köpa till men detta skulle innebära att det skulle behöva höjas 30% pga avgifter som det systemet kräver.

Vi provar nu om det kan fungera att alla skriver upp på listan och swishar innan tvättmaskinen startas.

Varje tvätt registreras i maskinen och vi kontrollerar varje månad och sammanställer att det stämmer med antal tvättar som körts.

• Lilla maskinen får endast användas av ridskolan.
  • Tvätten ska tömmas direkt maskinerna är klara.
  • Föreningen ansvarar ej för din tvätt oavsett var du lämnar den.
  • Privata utanför anläggningen får ej lämna smutsig eller ren tvätt i tvättstugan.
  • Denna maskin klarar upp till 11 kg.
  • Spänn ihop alla spännen på täcken och annat som tvättas.
  • Piggar på täcken måste ”stripas” fast med buntband. Dessa fastnar annars i maskinen och den går sönder.
  • Torkrummet är endast avsett för privathästägare uppstallade på Vindelns Ridklubb.
  • Om impregneringsprogram körs så måste torktumlare användas direkt efter avslutat tvättprogram.
  • Rengör luddfiltret efter avslutat torkprogram.
  • Tvättmedel ingår och doseras automatiskt!

Kostnad för att använda stora maskinen:

• Du som har anläggningskort – 50kr/tvätt. Med impregnering 100kr (för utetäcken eller jackor)
  • Du som ej har anläggningskort – 100 kr/ tvätt, med impregnering 150kr (för utetäcken eller jackor)
  • Om tvätt glöms kvar och personalen måste ta undan tvätt från maskiner eller tvättrum förbehåller vi oss rätten att debitera 100kr/ tillfälle det händer .

Tvättmedel ingår och doseras automatiskt!

Publicerad: 2022-10-19

Senast uppdaterad: 2023-03-22