Hitta till oss

Vägbeskrivning: VRK ligger I Västomån, strax utanför Vindelns samhälle, på södra sidan om älven.

För dig som kommer från Umeå hållet längs väg 363:

när du kört förbi kyrkan och nerför backen sväng vänster över järnvägen skylt Lycksele. När du passerat bron över älven sväng vänster mot Tvärålund. Efter ngr hundra meter finns skylt ridanläggning. Sväng vänster där. Följ grusvägen tills den tar slut. Då är du framme.

För dig som kommer från E 12 hållet och kör väg 630:

I kurvorna strax innan vindelnskylten blir det först 70, sedan 50. Strax därefter ska du svänga höger mot tvärålund. Efter ngra hundra meter sväng vänster vid skylt ridanläggning. Följ denna grusväg tills den tar slut! Då är du framme!

För dig som kommer från Tvärålundshållet längs väg 613:

Passera Degerås och Degerön. Efter ytterligare ca 5 km kommer skylten Ridanläggning, där ska du svänga höger.

För dig som kommer från Skellefteå: Kör rakt fram I korsningen med stoppskylt vid ICA. Nästa korsning sväng vänster. Då är du på väg 363 mot Umeå. Efter macken på vänster sida så sväng höger över järnvägen skylt Lycksele. När du passerat bron över älven sväng vänster mot Tvärålund. Efter ngr hundra meter finns skylt ridanläggning. Sväng vänster där. Följ denna grusväg tills den tar slut! Då är du framme!

Publicerad: 2022-11-24

Senast uppdaterad: 2022-11-24