Brandlarm samt inbrottslarm på ridklubben

VI har nu med hjälp av Västerbottens Säkerhetscenter installerat larm på anläggningen. Stallet har nu ett brandlarm med rök/ värmedetektorer och med kamera kopplat till larmet i båda stalldelarna.

En ökad trygghet för hästar och människor på anläggningen om olyckan är framme.

Rökdetektorer i tvättstuga samt på övervåningen i cafeteriadelen. Inbrottslarm på kontoret och i sadelkammaren.

Utomhus samt i ridhuset sitter 2 kameror som gör att vi kan ha mer koll på anläggningen och hästarna. Hästar i hagarna kan bevakas regelbundet. Vi kan med hjälp av detta ha en chans att upptäcka om någonting ej är som det ska. Lösa hästar på anläggningen. Någon olycka eller häst som råkat ut för något.
Kamerorna ute är även till för att förhindra stölder av spånbalar och annat som vi i perioder haft problem med här på Vindelns Ridklubb.

I ridhuset sitter en kamera som är avstängd under ridskolans ordinarie ridlektioner under veckorna. Denna är till för att förebygga att olovlig ridning eller intrång i lokalen sker efter stänging.

Publicerad: 2023-05-30

Senast uppdaterad: 2023-06-06