Gå till innehåll
Vindelns Ridklubb

Hyra häst under Juli 2023 v 27-30

Vill du hyra – Ta kontakt med Petra Karström för bokning av häst. Hästarna hyrs ut under 4 veckor. 1100 kr/vecka eller 3500 kr för alla 4 veckorna! Avgiften faktureras. Läs villkoren nedan noga!

• Hästarna hyrs ut till lämpliga medlemmar för lugn ridning helst av allt i skog och mark. Veckan /veckorna man hyr räknas från måndag – söndag.
  • Medföljande vuxen ska finnas med vid ridning. All vistelse här tillsammans med hästen sker på målsmans ansvar.
  • Låna ej ut hästen till annan ryttare.
  • Vill du rida på ridbanan så gäller max 60 min per dag och hästarna ska ej ridas svettiga. Lugn ridning i skogen är det ok att rida längre turer. Ett ridtillfälle per dag gäller. Hästarna kan gärna vila från ridning en dag i veckan. Alternativt bara skrittas.
  • Lugn hoppning max 2 ggr/vecka och ej högre än 60 cm för B ponnyerna och ej högre än 70 cm för övriga. Samma gäller vid hoppning att hästarna ej ska ridas svettiga.
  • Stallhyra, anläggningskort, skoning, mat, utfodring ingår i priset.
  • Du som hyr sköter om hästen och rider de dagar du hyr. All utfodring och eventuella intag och utsläpp sker av personalen
  • Du förväntas hålla ordning på din och hästens utrustning. Putsa och smörj träns och sadel minst 2 ggr /vecka. Byt schabrak om det är smutsigt. Då lägger du det smutsiga i tvättstugan och tar ett nytt från hyllan i sadelkammaren.
  • Du mockar och sopar stallet efter att du ridit. Ta alltid direkt bort bajs som kommer när du gör hästen iordning. Ska vara fint där du stått när du går ut med hästen.
  • Ridbanan ska mockas efter ridning.

Om ni använder köket i cafeterian så ska det diskas och hållas rent där. Inga skor på övervåningen. Ingen övernattning är tillåten. Undantag från detta kan ges till långväga. Prata i så fall i förväg med Petra om det

Publicerad: 2023-04-12

Senast uppdaterad: 2023-04-12